måndag 25 juni 2007

Bloggdags igen

Om ursäkt får man bedja, men hela mitt liv har väl varit ganska snurrigt denna veckan som gick.
 
Onsdagen den 20:e Juni kom Stubbe från Gislaved på besök igen, han längtade mest efter Anna och inte alls så mycket efter mig, men ändå, samma dag jobbade jag dessutom hela dagen på världens bästa Vinylaffär nämligen Vevgrammofonen.
Sedan på kvällen hade jag som vanligt popquiz på Puben (Harrys i varberg), det var mycket folk o väldigt trevligt. En av mina braigaste vänner Månica från finland är numera åter hemma på svensk mark, denna gång för att stanna i den svenska vedervärdigheten, detta kan dock inte vara värre än den finska diton.
 
Torsdag 21:a Juni
 
jag och Henrik Ström ålkte till Kalmar och hälsade på Ullis, Staffan, Hedvig o Ebba.
Trevligt folk man bara känner sig som hemma där liksom, jag fick dessutom flytta in i huset Fick ta asrtrids rum då hon ju flyttat till Västervik. Henrik fick ta gästrummet och slapp på detta sätt mina snarkningar, tyvärr kunde han inte sova ändå.
 
Fredag den 22:e Juni (Midsommar afton)
Uppstigning 04.15
För färd till Borgholm och ett av de knasigaste jobb Gula gubben varit ute på.
Att sälja skidoveraller och servera Glögg o pepparkakssandwich till köpgalna människor på midsommaraftonens morgon, men tyvärr så var hela jäkla Öland bakfulla så det kom inte så många . Trots magnifika annonser i lokalpressen, jag fick betalt ändå men det kändes lite si så där när man inte direkt fick göra rätt för pengarna. Henrik (denna gudabenådade driver) och jag åkte sedan hem och packade prylar för vidare färd till Stuv Bygdegård Utanför Frillesås däär vi fick jobba på en fest som man sent skall glömma, Ung Vänster, Fiskare, Skinhead, och Frillesåsbor under samma tak, och trots detta inte ett enda slagsmål (Osannolikt).
Viking såg allt lite bekymrad ut stundtals, men allt avlöpte så bra att det troligtvis blir tradition tills nästa år, vi får väl se. Farbror Geta blev lite glad under fötterna när Viking bjöd på Bäsk o Matjessill, å då snackar vi matjessill, inte några töntiga småbitar i nån glasburk, utan 27 centimeter rediga sellakroppa i hinkalag, dä ni.
 
Kvällens höjdpunkt var Minou, Hon var för go, tjohoo, I like you.
 
Också givetvis Martin Andersson krigsdans till "Från Frisco till Kap" med Jailbird Singers.Det är sånt man minns
 
Lördag 23:e Juni var på morgonmöte hos Martin Andersson han spelte plattor och bjöd på fika och glada tillrop, sen åkte han till CYpern, hmmm.
Alex hade ekonomiska problem som vi skall lösa nu te veckan hoppas jag.
Och jag gjorde slut på en massa pengar på Kärradals loppis hittade alldeles för många vinylplattor med mera.Ja herre jävlar vad det händer tokroliga saker ibland jag och Stubbe softade hemma vi var hur trötta som helst men han orkade hem till Anna ändå, jag rekommenderade blomsterköp, han förstod, hon blev glad, jag blev nöjd.
 
Söndagen den 24:e Juni
 
Jag tröttnade på min lägenhet nåt så kopiöst så jag ringde min syster i Tidaholm och sen åkte vi å hämtade henne, det var det värt med råge. Hon röjde upp här på bara ett par timmar något som jag inte ens hade klarat på 2 veckor har städ, disk o tvättkramp för ofta nu för tiden. Måste komma överens med mig själv om att ta tag i det. Hmmm vad fasiken skall jag göra med mig undrar man.
 
Måndagen den 25:e Juni
 
Sitter äntligen vid bloggen igen, datan har krånglat över ett dygn har inte kommit in på internet, fick krupp.
Sitter dessutom i en nystädad lägenhet, tack kära syster Åsa.
Sitter dessutom över en timma med min goda vän Månica , det var mysigt.
Sitter på morgonen på cafe´Mignon, det var gott o trevligt
Sitter inne med en hemlighet får se om jag berättar i morgon.satt i bilen lite oxå åkte till tippen med grejor från min balkong, faaan vad skönt, det tar sej ändå.
Sitter och undrar om inte jag har det ganska bra egentligen.
 
 
 
 

Inga kommentarer: