söndag 10 juni 2007

Lördag 9:e Juni

Softade hela dagen, började med den klassiska frukosten på Herberts, sen var det dags att börja ladda för kvällens gig, Gula Gubben skulle rocka loss ute i derome socken på den fantastiskt trevliga "Torpetfestivalen" (all you need is love) det var så jämrarns genomtrevligt man bara trivdes o myste o pyste o pappa geta blev lite full o somna i bilen, helt otroligt att få betalt för att ha så roligt o trevligt, tack Janne o Lena m.fl.
Några få kosntiga saker hände dock på denna fest, Janne stenberg själva värden på festen höll på att bli nockad av en full bonde som ville skojbrottas, Karin som jag dansade med svek mig mitt i dansen för att lägga sig  i rabatten en stund, Major wittengren från Flygvapnet kom på besök och en gul undulat som inte hette Elvis left the building any way. ja så otroligt tokiga saker det kan hända i Derome.
 
dagens Dikt.
 
Vaknad av att gulsparven räknade högt
Sädersärlan flög omkring och en morkulla passerade på låg höjd
 
Kände instinktivt att jag vill bo i ett torp igen
I skogen o vara ett med naturen
 
Men det är ju tekniskt omöjligt
Kommer aldrig vilja bo ensam i skogen
 
Får skaffa kvinna med hus
puh vad jobbigt det lät
För hon ska ju helst bo i Jämtland eller Härjedalen
 
Å då blir det jobbigt om man ska jobba på harrys i varberg varje onsdag
 
Vi har ju inte haft utländska artister på H ännu
Hendrix, Holly och Hollingworth måste ju liras.
 
 
 
 
Söndag 10:e Juni
 
Som dikten antydde ett underbart uppvaknande, en lugn hemfärd coh en väldigt soft dag som jag avslutade med lite halvhysterisk städning för att få plats med utrymmet, Hultsfred hägrar runt hörnet men först skall vi laga bilen, göra nya skivor, skaffa lite andra prylar tjohooo.
 
Jobbar onsdag kväll Torsdag morgon går resan till Hultsfred, vi får se om inte detta blir ett  ovanligt trevligt år. Det känns så.
 
 
dagens dikt:
 
 
Viljeslös lyder jag inte mej själv
Gör saker jag inte borde när jag inte ska
 
Träffar personer jag inte vill träffa just då ju
är trevlig ändå, men känner mig dum
 
Hmmmmmmmmmmm   får börja leva igen
 
Nu.
 

Inga kommentarer: