lördag 9 juni 2007

Värmebölja o hårdrock

Onsdagen den 6:e förflöt väldigt lugnt och fint kvällen på puben bjöd inte på några större överraskelser, och sverige piskade island med hela 5-0.
 
 
Torsdag 7:e Juni
 
Jag och stubbe begav oss till Sweden rock i Blekinge, Gula Gubben måste ju alltjämt visa sitt intresse för att vara på festival och underhålla människor.
Hårdrockare har härlig humor. Jämrarns vad dom flabbade vissa av dom man minnns ju Kåre, Claes från sörmland (Nyköping) Karbin m.ml. dessutom träffade man på lite varbergare, Björn med son från Gotland, Fetto m.fl.
 
Kanonväder och kul som attan fast vi bara var på campingen hela tiden, det är ju så attans dyrt att gå in ju. Sorgligt att behöva åka hem innan Suzi Quatro (57 år) äntrar scenen, vi var ju så gott som ihop när jag var 16 ju, även om hon aldrig svarade på mina friarbrev.
 
Kvällen avslutades på ett mycket angenämnt sätt genom att jag lyckades hitta mina storasyster Pia (Som jag inte sett på 12 år) Hon har ju bott i s¨åneland och där bodde hon kvar. Så jag och stubbe fick sova i deras gästrum, skönt att slippa sova i bilen.
 
P.S. på väg till festivalen åt vi pyttipanna i Vinslöv å då fick vi se Holger alldeles live å vi säger bara blubb blubb.
 
 
Fredag 8th of June
 
Yttterligare en hård dag på jobbet Gula gubben rockade loss f¨ån kl.12 till klockan 5 i fullt solsken sen var jag helt jävla slut. Sen drog vi hemåt sakta men säkert var i varberg vid 9 på kvällen. Vid halv elva drog stubbe vidare hem till Gislaved, Efter 10 dagars samvaro, en tokrolig karl på min ära. även om man måste berätta vissa skämt två gånger. Å än en gång måste jag berömma honom för hans insats som chaufför, även om Henrik Ström still is number one. Fick masssvis med nya jobb på festivalen skall spela på nån kräftfest i Oskarshamn, kalas i falköping, Hojfest i Blekinge m.m. m.m.  Ibland är det trots allt ganska roligt att vara jag.
 
 

Inga kommentarer: