söndag 17 juni 2007

Hultsfred mm

Måndag 11 Juni
 
En dag i vilans tecken, tog igen mej hela dan, var knappt ytanför dörren, än mindre utanför sängen läste o sov om vart annat. Både gott o lite tråkigt, men på kvällen var jag o kalle (min son 15 år) o köpte honom ett par skor samt att vi var på ÖB
och köpte en felaktig lampa.
 
Tisdag 12 Juni
 
Åkte till Berghem och lagade bilen så mycket det gick, ny bakruta i form av plast.
Får duga så länge , träffade vänliga poliser som talade om för mig att jag missat att stanna vid stopp det skulle egentligen kosta 2500:-, men han tyckte jag skulle lägga pengarna på en ny bakruta istället, det finns en gud, fixde skivor o fodral på Ullared, o beställde fler omskag te skivan på tryckeriet.
 
Onsdag 13:e Juni
 
Jobbade puben på kvällen, dagen gick åt till att sitta o tillverka skivor, var hos Henrik först i Vessigerbro o avhämtade dessa .
Hem och sov fort som hundan efter jobbet för att orka med Hultsfred i dagarna 2
 
Torsdag 14:e Juni
 
HULTSFRED kära festival, Nu var Gula gubben tillbaka på ytterligare en Hultanfestival, min popularitet är fortfarande stor o tokig på nåt sätt, tänk om jag hade tatt betalt per foto vad rik jag hade varit nu,  Stubbe var full, Fetto var fluortant, Maja från Norrtälje, Anneli från Halmstad, Hela Pappa Katt gänget, Bhea med BH från Hultsfred (Ja hon bor där) Emma o lena (Oxå infödingar) , Sawa o annie från Nässjö, Astrid o Hedvig från Kalmar, + en stupfull blond fjortis som bara visade stjärten hela tiden är några roliga bestående minnen. jag skulle banne mej ha en fotograf med mej. På kvällen efter ett antal succefyllda konserter på campen, inne på området och på ängen så åkte jag till Kalmar o Staffan o Ullis och vilade ut lite grann, GAIS piskade Elfsborg med 2-1 UNDERBART, tjohoo synd att man inte var där.
 
Fredag den 15e Juni
 
Ytterligare en hård dag på Hultan, såelade mestadels på Husvagnscampingen.
Stack hemåt vid femtiden, kalle gick ur nian och ville dricka sprit, pappa sa ja, pm han sov hos mej, han drack en cider o en halv öl sen var det inte så spännande längre, men han sa att han blev mindre blyg , han är då för go min älskade son.
Vid halv tolv ringde han mig och ville trots allt bli körd hem te mormor, så det fick bli så. KALLE LÖÖF DIN PAPPA ÄLSKAR DEJ, Bara så du vet.
 
Lördag den 16:e Juni
 
3 guidningar på Getteröns Naturcentrum och sen spelning på kvällen, man blir ju helt jäkla slut, tur att Henrik Ström finns dagar som denna dels lättar han upp mitt humör, o dels är han en klippa som DJ,Vän o kollega länge leve Henrik the other part of my sick head, BANDYBOLL.
 
Det var i alla fall ett mycket lyckat kalas, en som fyllde 40 å hans mor fyllde 60
å det blev ett kalas som nog ingen glömmer och som kanske några inte kommer ihåg, tjofaderittan hambo.
 
Dagens dikt:
 
När showen är över blir man oftast ensam,
Ensam i civila kläder
Det är både skönt och jobbigt på samma gång
 
Men hur länge skall man orka
Finns  det månne gula rullatorer med bockhandtag
I så fall beställer jag en sån omgående
För säkerhets skull
 
Hultsfred 2037 se upp för snart blir Gula Gubben
"Gubbe" på riktigt
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: