onsdag 6 juni 2007

Redan onsdag, (faaan vad veckan gick fort)

Sen i torsdags har följande hänt i Getas o Gula Gubbens liv (vem som nu bryr sej vad vet jag).
Fredag den 1:a Juni: jag och stubbe åker till Härjedalen (Hede) för att medverka på vårrocken som konfrencier, stubbe är en mycket bra chaufför mycket mer vaken än jag, Vi hinner göra små snygga stopp på vägen typ, Skövde, Filipstad, Mora o sen måste jag bajsa i Sveg som ju redan är en skithåla och dör stubbe lyckades få en jättebjörn i trä, till en kvinnokropp han kan han.
Väl framme pratade jag med Trude i Norge, (farliga grejor). Sen var vi hos Lars-Peder Persson o Hede och lämnade av ett gäng ,med Hugo alfven skivor (Som veven ville bidra med, men han skulle promt betala för dom).
 
Sen somnade vi som två stockar på campingen i en liten stuga, o sen var det
 
Lördag 2:a Juni
 
Vi fick frukost på campingen, och sen drog vi direkt till Vemdalen till Antikhuset ett av sveriges roligare loppishus, Där hittade vi diverse roliga prylar som kanske kostade lite för mycket, men jag hade ju för en gångs skull lite på fickan ju. Sen åkte vi tillbaka å vilade lite i stugan för att invänta att första bandet skulle gå på kavrt i 4. Efter det så var det rock, punk, folkmusik o hip hop i hedeparken fram tills klockan var halv ett ungefär, men mitt i detta var det ju fotboll Danmark-Sverige
3-3 blev 0-3 å ingen fatta nåt, osannolik jävla match å jag fick bara se två danska mål. dansade sjöng o höll på så mycket den gula gubben orkade.
Mysko efterfest med två 17-åriga svegtjejer, Emi o Pia som lekte djurpark i stugan var man inte med så fattar man inte änå, men jag o stubbe förstår, hmmmm.
 
Söndag 3:e Juni
 
Vi började den 80 mil långa hemresan, men vi tog en lite annan väg, typ höger efter Mora över Hagfors, åmål trollhättan osv över götet. Ett av dom mer minnnesvärda stoppen var när vi köpte glass hos Göteborgaren Gösta som slutat att köra buss och istället byggt en korvkiosk mitt ute i ingenstans, kul Gubbe han fick Getas Verstingar att läsa när han har tråkigt.
 
Måndag 4.e Juni
 
Var hos peder på seriemuseet i Köinge och lämnade lite prylar, inget märkvärdigt.
Köpte ett par filmer o lite hockeybilder.
Stubbe köpte mupparna-prylar sen åkte stubbe hem på date i Varberg (Anna)
blev dyngkär o trött, kom hem typ tisdag kväll, jag var oxå ute på dåligheter.
Stubbe och jag är rörande överens , "Det finns inget bättre än dåliga flickor" grrrrr
 
Tisdag 5:e Juni
 
En mycket lugn o gemytlig dag, Henrik körde mig hem sen var det bara softa hela kvällen, utom när några skulle ha skjuts o lite annat tok. På kvällen ringde dessutom Hultsfred och berättade att jag var bokad i områdesprogrammet och att jag får armband i år.(känns ju bra men lite retligt för västnytt)
 
Onsdag 6:e juni
 
Idag är det svesnka flaggans dag, det firade jag med frukost på Mignon,
O ikväll är det både popquiz o fotboll i en salig röra vad månde hända å ske en afton som denna ja det får vi reda på i bloggen i morgon gott folk
 
 

2 kommentarer:

Alex Bengtsson sa...

När drar till Hultan? Ring mig innan dess.

månica sa...

dont mess with trude, again.
du har ju en diger samling snäckor redan..