torsdag 28 juni 2007

Dags för nya bravader

Tisdag 26:e Juni
 
Vi (jag o henrik Ström) hade premiär för popquiz i Kärradal på Sollyckan det var inte särskilt mycket sol, men desto mera LYCKA, Folk var så glada att popquiz hade dratt igång igen å dom åt o trivdes o drack o jag o henrik var i toppform tjohoo, dom nya ägarna verkade oxå nöjda.
 
Annars förflöt tisdagen i lugnets tecken, men amssor med frågetecken rätades ut.
 
Klart med Arvikafestivalen
Klart med Sköna Gröna Grebo-Festivalen (som headlinar Gula gubben wow liksom)
Klart med Storsjöyran i Östersund
Tyvärr nej från Roskilde om gratisinträde i år.
Och ingen ordning alls på Norrköping. (än)
 
Det rullar på så sakteliga och lutar åt att Gula Gubben skall med till Uganda nästa år. Med Lasse och filmteamet kanske den bästa 50-årspresent man kan önska sej, skall se till att Kalle får åka med i så fall, ta mej faaan.
 
27;e Juni (en vanlig men ovanlig onsdag)
 
Började dan med att åka å Gratulera Herta Berggren på hennes 70-årsdag om än lite försenat. Hon fick min bok plus en skitfin hatt jag hittade på loppis och den åassade henne banne mej perfekt. I love that woman.
 
Sen åkte jag på Loppis i FBg o köpte lite vinyl, blandad kompott.
 
Träffade Ström som hastigast, å sen åkte jag och hälsade på Stefan Hjalmarsson med familj. För er som inte vet vem stefan är kan jag tala om att det är en poet från Falkenberg som innan han träffade sin fru nästan hade det lika ostädat hemma som jag brukar ha det de, ni.  Nu har han fru (Ruth) och två helgoa tvillingar (Tvillingar är oftast 2) David och Elise, Elise och jag har ett hemligt kärleksförhållalnde via näsknak o skratt, synd att hon är så ung bara, cirka 2 år.
David tittar bara på oss och ruskar på huvvet o skrattar.
 
Dom gav mej en lite försenad Gulklapp, jag blev alldeles onödigt glad. Ett påslakan set med Mona-Lisa motiv uj uj va grannt.
 
Det gör lite ont att inte vara i Borlänge nu på Peace & Love festivalen.
 
Fick plötsligt ett brådskande fall återkommer i morgon hej då alla som eventuellt läser. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hur bra vader har du egentligen/ Bengtsson

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.